آب چگونه به سلامت عمومی ما کمک می کند؟ (بخش دوم)
آب چگونه به سلامت عمومی ما کمک می کند؟ (بخش دوم)

آب چگونه به سلامت عمومی ما کمک می کند؟ (بخش دوم)، با ما و قسمت دوم مقاله "آب چگونه به سلامت عمومی ما کمک می کند؟" همراه باشید.

دوین الکساندر، سرآشپز مشهور و نویسنده معروف در عرصه ی تغذیه در گفت و گوی خود به هلث لاین گفت: کاهش وزن فقط به این دلیل که شما به طور مدام و روزانه آب می نوشید اتفاق نخواهد افتاد. اگر آب کافی بنوشید اما وعده های غذایی شما مملو از مواد پر چربی و پر کالری ای نظیر مرغ سرخ شده، پنیر چرب، پیتزا و یا انواع فست فودهای مختلف باشد شما هرگز وزنی از دست نخواهید داد و روز به روز هم چاق تر می شوید.

الکساندر در ادامه ی سخنانش افزود: نوشیدن آب کافی جزء کلیدی موفقیت در داشتن تناسب اندام و لاغری است چرا که بسیاری از مردم به راحتی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و گاهی که بدنشان تنها به نوشیدن یک جرعه آب نیاز دارد با مصرف غذاهای پر کالری به بدنشان آسیب می رسانند. به عنوان مثال خود من هر وقت که به اندازه ی کافی آب ننوشم، مدام می خواهم چیزی بخورم.

همچنین، آب معده ی شما را پر خواهد کرد. بنابراین اگر در میان وعده های غذایی خود آب زیادی بنوشید شکمتان سریع تر پر خواهد شد و لذا دیگر به دنیال خوردن غذاهای اضافی در میان وعده های غذایی تان نیستید. بنابراین آب کلید حل بسیاری از مشکلات بدن ماست.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان داد افرادی که بلافاصله قبل از غذا آب آشامیدنی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که آب نمی نوشند، وزن بیشتری را از دست می دهند چرا که نوشیدن یک لیوان آب بلا فاصله قبل از غذا حجم معده را پر کرده و باعث می شود که فرد غذای کمتری بخورد و کالری کمتری دریافت نماید. بنابراین نویسندگان این مطالعه به مردم به خصوص افرادی که دچار اضافه وزن هستند پیشنهاد می کنند که همیشه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشند تا بدین وسیله کالری و انرژی کمتری را دریافت کنند.

علاوه بر این آب برای افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند مانند یک غذای خنثی می ماند. به عبارت دیگر، بر خلاف بسیاری از نوشیدنی های دیگر از جمله نوشیدنی های ورزشی و یا انرژی زا، نوشیدن آب هیچ گونه کالری اضافی، قند، کربوهیدرات و یا چربی را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه نمی کند بنابراین شما می توانید با خیال راحت آب بنوشید زیرا نوشیدن آن نه تنها سلامت بدنتان را افزایش می دهد بلکه هیچ گونه کالری ای را نیز وارد بدنتان نمی کند پس می توان به راحتی دریافت که خوردن آب هرگز باعث چاقی نمی شود.

دکتر سونپال در این خصوص می گوید:آب می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر نوشیدنی هایی باشد که می توانند مقادیر زیاد و غیر ضروری شکر و سدیم را به رژیم غذایی شما اضافه کنند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از سایر نوشیدنی های انرژی زا و پر کالری که می توانند مواد غیر ضروری زیادی را وارد بدنتان کنند به نوشیدن آب روی بیاورید و از این طریق هم بدنی متناسب داشته باشید و هم به تقویت ارگانیسم های داخل بدن کمک کنید.

برگرفته از سایت مجله سلامت

ريپورتاپز پايين سايت